پژو
پژو یکی از قدیمیترین برندهای خودروسازی فرانسه است که با مدلهایی مانند ۲۰۶، ۴۰۵، ۵۰۸ و ۳۰۰۸ در بازار ایران حضور گستردهای دارد. در این مقاله با تاریخچه، مدلهای معروف و آینده پژو آشنا شوید.

pegout

تاریخچه برند پژو
Peugeot از قدیمیترین برندهای خودروسازی در جهان است. فعالیت آن از سال 1810 با تولید آسیاب و دوچرخه آغاز شد و در سال 1889 نخستین خودروی بخار خود را ساخت. در قرن بیستم، پژو به یکی از غولهای صنعت خودروسازی اروپا تبدیل شد. همکاریهایش با سیتروئن (تشکیل گروه PSA)، طراحیهای خاص فرانسوی و دوام خوب، آن را به برندی مورد اعتماد تبدیل کرده است.
حضور پژو در ایران
پژو در ایران حضور بسیار پررنگی دارد و شاید بتوان گفت یکی از شناختهشدهترین برندهای خارجی در کشور است. این برند از دهه ۶۰ شمسی (دهه ۸۰ میلادی) وارد بازار ایران شد و همکاریاش با ایرانخودرو منجر به تولید مدلهای متنوعی شد.
پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶ و پژو پارس جزو پرفروشترین خودروهای تاریخ ایران هستند.
مدلهای معروف پژو در ایران
1 - پژو ۴۰۵
مدلی که دههها در ایران تولید شد. با طراحی ساده، استهلاک پایین و قیمت مناسب، محبوبیت زیادی دارد و هنوز هم یکی از خودروهای پرکاربرد در جادههای ایران است.
2 - پژو ۲۰۶
یکی از موفقترین هاچبکهای بازار ایران. طراحی جذاب و جوانپسند، موتور پرقدرت TU5 و قابلیت مانور بالا در شهر، این مدل را تبدیل به یک نماد کرده است.
3 - پژو ۲۰۷
نسخه فیسلیفتشده ۲۰۶ با امکانات بیشتر و ظاهر بهروزتر. یکی از پرفروشترین خودروهای حال حاضر بازار ایران.
4 - پژو ۵۰۸
از نسل جدید خودروهای وارداتی پژو به ایران، با طراحی لوکستر و تکنولوژی بالا. مناسب برای خانوادههایی که به دنبال سدان نیمهلوکس فرانسوی هستند.
5 - پژو ۳۰۰۸
شاسیبلند جذاب پژو با طراحی مدرن و فضای داخلی چشمنواز. از موفقترین کراساوورهای اروپایی در بازار جهانی و محبوب بین علاقهمندان به شاسیبلندهای وارداتی.
ویژگیهای طراحی و فناوری پژو
طراحی اروپایی با ظرافت خاص فرانسوی
آینده پژو در ایران و جهان
پژو با پیوستن به گروه استلانتیس (ادغام PSA و فیات-کرایسلر) به آیندهای روشن امیدوار است. این برند در حال تمرکز روی خودروهای هیبریدی و برقی است و مدلهایی مانند پژو e-208 و ۳۰۰۸ هیبرید نشان میدهند که پژو آیندهای سبز و تکنولوژیک را هدف گرفته.
در ایران، با وجود محدودیتهای واردات، پژو همچنان یکی از برندهای مورد اعتماد مردم است و در صورت بهبود شرایط، میتواند دوباره جایگاه قویتری در بازار وارداتی پیدا کند.